رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فرآیند جذب نیرو در مراحل پایانی قرار دارد و به‌زودی آگهی عمومی استخدام و جذب نیرو برای تعزیرات حکومتی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

آگهی استخدام تعزیرات حکومتی به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، احمد اصانلو امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزشی ویژه رؤسای شعب تعزیرات حکومتی کشور در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی همکاران قضایی و بررسی مباحثی در حوزه قاچاق است، گفت: مأموریت اصلی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌ها است اما با توجه به این مأموریت و سیاستی که این دولت داشت، علاوه بر این مأموریت اصلی برای جبران کم‌کاری نهادهای دیگری که وظیفه نظارت بر بازار را دارند، ما در گشت‌های مشترک نیز در این دو و چند ماه حضور فعالی داشتیم و اگر حضور میدانی و مؤثر رؤسای شعب ما نبود شاید وضعیت بازار به مراتب بدتر از این می‌شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: همچنین در این مدت توانستیم جایگاه سازمان را در بین نهادهای تنظیم‌گر بازار بهبود دهیم و این سازمان را به ثبات لازم برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ نزدیک دو میلیون و هشت هزار و ۳۵۳ فقره مجموع پرونده‌های وارده بوده که از این تعداد دو میلیون و ۱۰ هزار و ۶۰ پرونده مختومه شده و تقریبا ۳۴ هزار و ۴۷۹ فقره پرونده مفتوح داریم.

اصانلو ادامه داد: از نظر اجرای احکام نزدیک یک میلیون و ۳۶۶ فقره پرونده وارد شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۶ پرونده مختومه شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: در زمینه هوشمندسازی موفقیت‌های خوبی را در بین دستگاه‌های دولتی داشتیم و در این زمینه از رتبه ۸۷ در بین ۱۶۲ دستگاه‌ اجرایی کشور به رتبه ۱۳ ارتقاء پیدا کردیم. 

وی اضافه کرد: در حوزه سامانه مدیریت پرونده‌های قاچاق نیز در شروع دولت سیزدهم نزدیک ۱۳ درصد پیشرفت داشتیم اما اکنون این تکلیف را به‌صورت ۱۰۰ درصد انجام می‌دهیم، یعنی اکنون تعزیرات حکومتی در سامانه‌های مختلف مبارزه با قاچاق تکلیف خودش را به‌صورت صد درصد انجام می‌دهد و منتظر هستیم که سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز به تکالیف خود عمل کند تا این ارتباط به‌طور کامل شکل بگیرد و شاهد افزایش سرعت رسیدگی‌ها و کاهش بسترهای فساد و سوءاستفاده‌ها در پرونده‌های قاچاق باشیم.

اصانلو ادامه داد: اتفاق دیگری که در زمینه هوشمندسازی در دولت سیزدهم رقم خورد نیز راه‌اندازی سامانه ۱۳۵ و میز خدمت و تسهیل خدمات غیرحضوری بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در زمینه سامانه مدیریت قضایی پرونده‌ها مشکلاتی داشتیم، گفت: این سامانه نیز ارتقاء پیدا کرده و امیدواریم که اهداف نهایی که در این زمینه به‌دنبالش هستیم، به‌زودی اتفاق بیوفتد. 

وی متذکر شد: سازمان تعزیرات حکومتی نظام برنامه‌ریزی نداشت و برای اولین‌بار در ساختار سازمان یک اداره کل ویژه برای برنامه‌ریزی اختصاص پیدا کرد، برنامه عملیاتی علمی و منظمی در این زمینه تدوین و ابلاغ شد و اجرای آن به‌صورت روزانه در حال رصد است.

اصانلو با اشاره به اینکه ساختار و تشکیلات سازمان تعزیرات حکومتی تا امسال مورد قبول سازمان استخدامی و برنامه و بودجه نبود، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده بود که در زمینه جذب نیرو و بودجه و بسیاری از مسائل دیگر دچار مشکلاتی شویم، این مشکل با پیگیری‌های صورت گرفته و تفسیری که معاونت حقوقی به نفع سازمان تعزیرات داد، در سال جاری مرتفع شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: فرآیند جذب نیرو در مراحل پایانی قرار دارد و به‌زودی آگهی عمومی استخدام و جذب نیرو برای تعزیرات حکومتی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 

وی با اشاره به کمبود شدید رؤسای شعب در سازمان تعزیرات بیان کرد: در کنار پیگیری جذب استخدام عمومی رؤسای شعب، توانستیم از ظرفیت‌های قانونی برای تبدیل وضعیت همکاران اداری به‌عنوان رئیس شعبه استفاده کنیم و نزدیک به ۲۰۰ نفر از همکاران اداری را به رئیس شعبه تبدیل وضعیت کردیم.

اصانلو با بیان اینکه در این مدت رفاهیات و نظام پرداخت کارکنان سازمان تعزیرات را ارتقاء دادیم، گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان بودجه سازمان تعزیرات حکومتی ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما اکنون به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

دوره آموزشی روسای شعب تعزیرات حکومتی سراسر کشور به مدت ٢ روز در مشهد درحال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.